fredag 8 juli 2011

Energi??

Idag är en sån dag jag haft massor av energi vet inte ens var jag hittat den... :) Började me att jobbar 07.00-12.30. På jobbet har jag på fm städat och rensat i kylen och frysen. Kastade en del gammal mat och så sen gick jag till lilla shoppen på jobbet och "handlade" nytt... Så de boende har lite nytt till helgen... :)
Körde och hämtade Mathilda som va hos mormor på fm... ( http://syimmi.blogspot.com/) Trodde att jag inte skulle ha nån energi kvar när jag kom hem men fortsatte me att baka här hemma.
Gjorde bröd... ett underbart gott bröd... Jag bakar numera allt mitt bröd själv o saknar en kokbok med bra bröd recept. Vill inte ha med en massa konstiga bröd utan bara helt vanliga bröd... Så har någon något bra förslag får ni säga till... :)

Fortsatte sen med att göra någon form av vaniljbullar. Jag och Mathilda älskar vanilj... :) Detta va ett recept jag hittade bland mormors gamla. Jag fick alla hennes recept när hon dog... Har kastat en del men sparat massor...



Måste bara visa me vad jag fick av min lilla mamma igår... En sån här underbar, har velat ha en väldigt länge men är för snål, när jag ska handla till mej själv blir jag snål så därför har jag ingen förrän nu. Men såå fin och perfekt att blanda till vaniljkrämen i till bullarna idag... Den ser större ut på bilden än vad den är....


Nu ska jag runda av denna kvällen snart, har helg jobb framför mej... Men bara några dagar kvar att jobba innan semestern. 6 dagar kvar...
Se om jag orkar uppdatera imorgon efter jobbet med ett kort jag gjorde klart igår... :)

Inga kommentarer: