söndag 13 februari 2011

Alla hjärtans dag

Imorgon är de alla hjärtans dag... Jag har gjort 5 sånna här små påsar eller va jag ska kalla dom och 5 tillhörande tags... Och i varje påse har jag satt en cellofanpåse med sånna hjärtan som är samma typ som geléhallon... Fast hjärtan alltså. Dagen till ära... :)



& min fina dotter har bestämt att hennes fröknar på lekis ska minsann ha varsin imorgon på hjärtandagen... :)
Har efter mycke övervägande bestämt mej för att en tag och en påse räknas som 2 eftersom det är en påse och en tag. Alltså två saker... Så dessa 5 blir 10... Så nu har jag gjort 11 alster på min väg till 100... :) "Bara" 89 kvar... :)

Idag har mamma och jag städat lite i mormors lägenhet. Va även vid graven och tittade på kransar och blommor... Mathilda va me där... Och hon frågar oss var mormor Inga är... Vi visar och försöker förklara och att på det vita korset står de mormor Ingas namn... Då går min lilla dotter fram och kramar korset... Då fick hon sin mamma att gråta... Så otroligt gulligt gjort... <3 Min fina dotter...

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

Jag sitter här å nästan lipar.
Söta lilltjejen som kramar om korset.
<3

Vilka ursöta påsar och vilken gullig gest att ge fröknarna varsin!

*hejja!* Nu är du igång med dina 100 alster!!!

Kraaaam!