söndag 3 april 2011

Mandelkvarn och Vaniljsocker.....

Igår va jag och Mathilda bjudna hem till Svenne på middag. :) Han är väldigt duktig på att snickra och sånt. Så på hans egensnickrade hylla i köket hade han satt fast en gammal mandelkvarn. Han hade köpt sin på loppis... Och jag kom genast på att jag har ju farmors gamla fast liggande i ett skåp så igår när vi kom hem igen så letade jag upp den och satte fast den på min hylla... :) Så nu är farmors mandelkvarn en inredningsdetalj... Tänk om lilla farmor vetat de när hon använde den... :)


Jag har fixat till en annan burk att ha Vaniljsocker i. Den jag hade va så smutsig och sned och svårt att stänga locket på...

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

En sån där mandelkvarn skulle jag verkligen vilja ha..det blir att spana efter en sådan på loppisarna i sommar :)
Fast..jag har än så länge ingen hylla i mitt kök. Men i mitt framtida kök kommer det finnas hyllor, så jag får köpa en mandelkvarn och låta den ligga till sig innan ;)

JÄttefin burk! Du har dekorerat den så fint :)

Många kramar Petra