måndag 15 september 2008

Gips...

Imorse ringde jag min läkare för handen gjorde fortfarande ont... Han blev väldigt chockad att handen inte blivit gipsad i torsdags. Eftersom man tydligen inte ser en båtbensfraktur på en gång utan först efter 10-14 dagar... Och undertiden ska det behandlas som en fraktur.
Så idag blev det en resa till Karlshamn för att gipsa handen... Så nu sitter jag här med ett gips... Tills på måndag ska jag ha gipset, då ska jag göra en ny rtg är de då ingen fraktur ska gipset tas bort och är de en fraktur så blir de gips i minst 8 veckor till... Jag hoppas på att de inte är någon fraktur...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj!!!! Håller tummarna för att det inte är en båtbensfraktur... en sådan kan man ha "nytta" av länge! Jag halkade med en snöskyffel i handen förr-förra vintern... det tog en bra bit in på sommaren innan min tumme "blev som folk"
Sköt om dig och hoppas det blir bra fort!
/Kram
Ulrika M

Cicci sa...

Men fy så jobbigt. Håller alla tår och tummar för att det inte är en fraktur.

Anonym sa...

Usch usch! Det var verkligen otäckt med olyckan...och tråkigt att du fortfarande har ont. Bra att du fick kontakt med läkaren så att du fick det gipsat iaf! Hoppas det läker fint nu. Sköt om dig! Kram Åsa