fredag 12 september 2008

Dagen tips: Krocka inte...

Vet inte varför jag skriver detta här känner väl bara att jag behöver skriva av mej...
Igår skulle jag köra till Sanna och gratta henne på hennes födelsedag... Jag har precis kommit ut från vägen jag bor och ska svänga höger ner mot byn. Dom kommer det en moped från ingenstans och hade tänkt gena över min körbana för att komma fram snabbare...
Resultatet blir att mopeden kör rakt in i mej i höger framände på bilen... Och denna smäll de blir har jag hört hela natten, så fort jag blundar kommer den smällen...
Nu är de sådan tur att ingen kommer till skada, iallafall inget allvarligt. Den som körde moppen fick lite skrubbsår och blåmärken och samma för den som åkte.
Jag fick och har väldigt ont i höger tummfäste. Efter att ha pratat med jouren igår så fick jag order om att åka in - Båtbenet kunde vara brutet...
Så jag åkte till sjukhuset igår kväll för att röntgas och undersökas. Jag sattes direkt i gipsrummet... Dom tog typ 10 bilder på tummen och sen blev de Magnetröntgen också.
Och så vänta lite till, men de va inte något brutet som tur är... De gör ju tyvärr inte mindre ont för de men idag försöker jag iallafall ta med handen de kunde jag inte alls göra igår...
Jag skulle jobbat ikväll och hela helgen men de va bara att ringa chefen imorse och tala om att jag inte kommer.
Jag fryser hela tiden och mår illa... Och skakar och kan inte koncetrera mej på något bara går omkring, antar att de är chocken...

Så dagen tips är enkelt krocka inte och framför allt inte när du inte kör din egen bil... (de blir bara ännu värre för samvetet att ha krockat någonannans bil...)

Tack Sanna och Björn för ni kom till mej och va hos mej. Och tack min underbara pojkvän för allt stöd och all hjälp, och förlåt att jag krockade din bil...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sköt om dej - jag skickade ett SMS också!

Anonym sa...

Jag vet hur du känner dig. Råkade ut för samma sak i sommras. Fast de va en motorcykel som körde mig i sidan och de va dessutom mitt fel=(
Hoppas att allt är bra annars! Kram Emelie

Ann-Louice sa...

Det kändes likadant för mig då jag körde av vägen själv.Det gick bra men det kunde ha varit mycket illa. Jag hade en extrem tur. Så känslan efteråt var precis som du beskriver. Det är otäckt.

Jag tänker på dig!

Jättestora kramar!

Kram

Ann-Louice

Cicci sa...

Tänker på dig.
Vi krockade för fem år sedan, inte vårt fel, jag hör fortfande alla ljuden när jag tänker på det.

Anonym sa...

Hej vännen!
Din stackare! När Sanna smsade mej om vad som hänt blev jag lagom förbannad på mopedisterna!!
Dom har ju inget trafikvett överhuvudtaget!!

Jag tänker på dej ska du veta!!

Många kramar från Maria i Ryd ;-)